Potwierdzam, ten hak z allegro wygląda jak oryginał, sam zakładałem oryginał i przynajmniej na zdjęciach wygląda identycznie.
Też się zastanawiałem czy go będzie widać, ale po odbowiednio małym nacięciu zderzaka, po schowaniu gniazda w pozycje bez haka i wyjęcie kuli niczego nie widać. I o to mi chodziło, żeby na codzień nie było nic widać
Montaż około 2h z duża ilością czasu i bez kombinowania.
A powie mi ktos jak nazywa sie to cos w oryginalnej wiazce, co odlacza swiatlo przeciwmgielne i po zalozeniu przekaznika moze odlaczac czujniki parkowania??
Bo 2 oryginalne wtyczki nie moga kosztowac 130zl, bo 20zl kosztuje zwykla wiazka :diabelski_usmiech
Orginalny hak + wi¹zka + montaż : około 2100 zł w ASO Rowiński-Wajdemajer w Piasecznie
Robiłem 2 dni temu u nich przegl¹d 45 ty? i poprosiłem o wycenę tej "przyjemno?ci"
A powie mi ktos jak nazywa sie to cos w oryginalnej wiazce, co odlacza swiatlo przeciwmgielne
Nie wiem jak jest zrobione odłączanie czujnikó parkowania, ale odłaczanie przeciwmgielnego jest banalnie prosto. W gnieździe jest mechaniczny przełącznik - wkłądając wtyczke wciskach popychacz który przełącza styki z oświetlenia samochodowego na oświetlenie przyczepy.
wkłądając wtyczke wciskach popychacz który przełącza styki z oświetlenia samochodowego na oświetlenie przyczepy.
Czyli mozna by powiedziec, ze mechanicznie zrobiony jest pewien przekaznik. No w sumie to proste i zarazem banalne, a dzialac bedzie.
W Polonezach to jakis taki sprytny modul byl dokladany, wtedy zapalala sie lampka na desce, ze mamy przyczepe. W naszej desce czegos takiego nie widzialem :szeroki_usmiech
przy oryginalnym gnieździe (przynajmniej tym 13 stykowym) to "elektronika" sprawdza, jakie są opory w poszczególnych obwodach i na tej podstawie np. odlącza p/mgielną. Ten układ jest na tyle mądry, że jak jakaś żarówka jest przepalona (lub jest jej brak) to wtedy się zapala kontrolka na tablicy, a MaxiDot mówi (znaczy pisze) która. Dlatego, tak jak już kiedyś pisałem na stacjach diagnostycznych jest czasem problem, bo mają urządzenie do kontroli instalacji na diodach, a to jest za mały opór elektryczny i komp nie odłącza p/mgielnej w aucie na gniazdko, bo nie rozpoznaje żadnego odbiornika w gniazdku przyczepy
uwe, Ale tak dziala wlasnie CAN-BUS w OII. Po spaleniu badz wyjeciu jakies zarowki, tez zostanie Ci blad w sterowniku Dlatego tam musi byc jakby zewnetrzny komputer do obslugi tego. A mnie chodzilo generalnie o OI bo tam instalacja jest prosta jak drut
Przekroje przewodow jakie sa w OII do zarowek i nie tylko mnie rozbrajaja. Jest wiecej kabli, a sadze ze wiazka wazy mniej niz kiedys w OI Classic :szeroki_usmiech
A czy po podpięciu przyczepy nie ma problemu z bezpiecznikami, bo przecież obciążenie wzrasta :?
Ostatnio miałem awarię (opisałem na forum http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=300743#300743) i podejrzewam, że to od przyczepy. Może robiła jakieś zwarcie...
Musiałem również wymienić "przysmażony" czujnik świateł STOP.
dlatego zakładając hak ori lub kupując ori wiązkę warto wybrać wersję z gniazdem 13-stykowym zgodnym ze standardami zachodnimi (w którym są właśnie dodatkowe obwody), bo przejściówkę 13->7 styków można kupić za parę groszy, a odwrotna przejściówka dodatkowych obwodów nam nie stworzy
Maicroft, jak zamawiałem hak ori prosto z fabryki, to nie było żadnej różnicy w cenie z gniazdem 7 czy 13 stykowym, tylko chcieli mi wcisnąć ori przejściówkę 13->7 w cenie jedynie 120zł, z której oczywiście zrezygnowałem (i kupiłem za 15zł)
Maicroft, za zdejmowany ori hak dopłacałem 1.600zł (w tym oczywiście gniazdo 13-stykowe). W sumie i mało i dużo, ale super jest to, ze po zdjęciu zupelnie nic nie widać (nawet gniazdko się chowa), zakładam go dosłownie w 1 minutę, i jest dodatkowo zamykany na kluczyk, więc nikt go raczej nie podprowadzi. Kiedyś na tym forumie nawet już wrzucałem fotki potwierdzające że nic nie widaćpo zdjęciu - trzeba by poszukać, bo jużnie pamiętam w jakim wątku.
uwe pytanko mam...
mam ori hah...wypinam i chowam do koła zapasowego...
masz jakąś zaślepkę gniazda haka? bo jak pojeżdżę bez haka jakiś czas to masakra...wszystko zardzewiałe i są trudności z ponownym wpięciem haka...teraz mam metodę, że po demontażu smar i zabezpieczone ale jest to dość uciążliwe i nie na poczekaniu na trasie...
Taka plastikowa zatyczka ma byc wkladana od spodu. Smar i tak trzeba tam dac, ale na to przychodzi ta zatyczka. Po zimie nie mialem problemu z wsadzeniem haka
Taka plastikowa zatyczka ma byc wkladana od spodu. Smar i tak trzeba tam dac, ale na to przychodzi ta zatyczka. Po zimie nie mialem problemu z wsadzeniem haka
musze zatem uderzyć do Skody i może da się dokupić...jak przejąłem auto od poprzedniego właściciela to hak niegdy nie był używany...nawet SAP zapomniało wbić do dowodu rej. mimo, że było pierwszym właścicielem...
niestety zaślepki nie było...
ciekawe czy jest do namierzenia numer w etce?
sadzik, SAP nie daje papierow na hak. Trzeba normalnie jechac do stacji diagnostycznej, wylozyc 35pln i wtedy do WK, zeby wbic hak - przerabialem temat :twisted:
Záslepka tažného zařízení Škoda, plastová krytka pro odnímatelné tažné zařízení, používá se v případě vyjmuté tažné části zařízení (koule), Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Octavia 2
Jest tez taki numer tej zaslepki, nie wiem czym sie rozni.
sadzik, SAP nie daje papierow na hak. Trzeba normalnie jechac do stacji diagnostycznej, wylozyc 35pln i wtedy do WK, zeby wbic hak - przerabialem temat :twisted:
i tu się z Tobą zgadzam, bo musiałem to załatwić...
tylko jak już wspomniałem pierwszym właścicielem przez prawie rok było SAP Poznań...auto było w leasingu za pośrednictwem SAP...i wypuścili auto do klienta z zamontowanym, a nie zaalegalizowanym hakiem
Komentarz